همشهری آنلاین: معصومه آباد گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به جای برگزاری همایش و نمایش و نصب پوستر و تراکت، شاید بهتر باشد که قدری بیشتر به خانواده‌های مجروحین به خصوص مجروحین اعصاب و روانی که مجروحیتی پنهان دارند توجه کنیم.

به گزارش پایگاه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، دکتر معصومه آباد رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به همراه دکتر رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حبیب احمدزاده، فعال حوزه دفاع مقدس و مستندساز جنگ در مرکز حمایت همسران جانبازان اعصاب و روان با تعدادی از خانواده‌های جانبازان دیدار کردند.

معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس گفت: در دفاع 8 ساله عده‌ای به شهادت رسیدند و عده‌ای اسیر و یک عده زخمی‌ و مجروح شدند و میان ما بازگشتند که جنگ برای این افراد و خانواده‌هایشان هنوز ادامه دارد.

وی افزود: عزیزانی که جامعه امنیت و آرامش و ثبات خود را مدیون از خودگذشتگی آنها بوده، تن و جانشان مجروح شد و همه داشته‌های خود را فدای این وطن و مردم کردند. اما امروز در مقابل این درجه از ایثار از ما چه انتظاری دارند و اساساً ما برایشان چه کرده‌ایم؟ از چه چیز خود گذشته‌ایم؟

آباد با اشاره به اینکه مشکلات خانواده‌های جانبازان بسیار دردآور است، تصریح کرد: چطور در نظام جمهوری اسلامی افرادی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش‌های محوری داشته‌اند امروزه از متن جامعه جدا شده و دچار فراموشی شده‌اند.

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: مشکلات غالباً در حوزه خانواده و شرایط و لحظات سخت و غیرقابل تحملی است که منجر به بروز خشونت‌هایی علیه فرزندان و حملات عصبی شده، محیط آرام خانواده را متشنج کرده و گاهاً به صورت غیر ارادی همسر و فرزند را از خانواده بیرون کشیده و روانه کوچه و خیابان می‌کند.

آباد اظهار داشت: ما به عنوان نماینده مردم نسبت به این قبیل وقایع که در همسایگی ما در سایه دیوارهای همین شهر اتفاق می‌افتد مسئول هستیم. در حالیکه بسیاری از شهروندان و حتی مسئولین تصور می‌کنند تنها صدایی که باید خاموش شود صدای افراد دردمندی است که در هر گوشه شهر به صدا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به جای اینکه همایش و نمایش برگزار کنیم و پوستر و تراکت چاپ کنیم شاید بهتر باشد که قدری بیشتر به خانواده‌های مجروحین علی‌الخصوص مجروحین اعصاب و روانی که مجروحیتی پنهان دارند توجه کنیم و به درد دل آنها گوش سپرده و قدمی هر چند کوچک در راستای ارج نهادن به آنها برداریم تا فرزندان آنها از انتخاب این راه توسط پدرانشان احساس شرم و پشیمانی نکنند.

کد خبر 223282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز